menu
Software

Informer zet gamification in om functies boekhoudsoftware te tonen

Softwarebedrijf Informer gaat gamification inzetten om haar online boekhoudprogramma InformerOnline beter onder de te brengen van haar klanten. Het bedrijf denkt dat enkele functies van het boekhoudprogramma wel wat meer aandacht mogen krijgen en laat klanten daar nu spelenderwijs achter komen.

Gebruikers van InformerOnline kunnen rond Pasen op zoek gaan naar een aantal verstopte paaseieren in het boekhoudprogramma. Op deze manier leren de ondernemers de verschillende functies van het softwarepakket op een andere manier kennen. Volgens commercieel directeur Peter Potters is hiervoor gekozen omdat veel gebruikers nog niet op de hoogte zijn van alle functies. “We laten ze hiermee ‘spelenderwijs’ op een heel nieuwe manier kennismaken met de nieuwe functies, zodat ze nog sneller kunnen boekhouden.”

Algemeen directeur Remco Frühauf is van mening dat een boel ondernemers het boekhouden nog steeds zien als een onwenselijk bijproduct van het ondernemerschap. “Toch merken wij steeds vaker dat ondernemers het onafhankelijke gevoel van zelf boekhouden als prettig en vaak zelfs leuk ervaren.” Hij denkt dat met de speciale Paasactie meer ondernemers de verschillende functies van de boekhoudsoftware leren kennen en ontdekken dat boekhouden tegenwoordig helemaal niet zo ingewikkeld en saai is als zij misschien denken.

Gamification als marketingmiddel

Gamification is het toepassen van technieken en denkwijzen uit games in een niet-game-omgeving. Zo zet Ingenico ePayments dit marketingmiddel in als extra betaalmethode en laten Zwitserse webwinkels hun klanten spelletjes spelen bij de online kassa om zo de conversie te verhogen en het aantal winkelwagen-verlaters te laten afnemen.

Verder lezen

Reacties