menu
Software

e-Boekhouden ontvangt keurmerk én complimenten

e-Boekhouden heeft haar aanvraag voor het Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden met succes doorlopen. Vandaag is het keurmerk overhandigd aan deze aanbieder van boekhoudsoftware. Het is zeker niet de eerste aanbieder dit het keurmerk ontvangt, maar wel een met bijzonder goede scores op de diverse onderdelen waarop wordt gecontroleerd!

Vandaag is het Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden uitgereikt aan e-Boekhouden.nl. Die geeft telefonisch aan trots te zijn op het succesvol afronden van de aanvraag, en daarnaast met veel plezier de evaluatie te hebben gelezen. Terecht, zo lijkt het. Want naast de goedkeuring heeft e-Boekhouden diverse complimenten ontvangen voor de opzet van de software.

‘Instap eenvoudig, maar online cursusmateriaal was praktisch en zinvol’

Zo geeft de toetsingscommissie aan dat de instap voor ondernemers laag is. “Na opgave van enkele NAW-gegevens en ons btw-nummer konden we direct aan de gang,” zo valt te lezen in het toetsingsrapport. De controleurs zien in hun vergelijking met andere pakketten dat een voorbeeldadministratie niet aanwezig is, maar zijn van mening dat dit ruimschoots gecompenseerd wordt door de meegeleverde uitgebreide handleidingen. Dit kosteloze cursusmateriaal werd als zeer positief ervaren, en wordt zelfs aangeraden.

“Vooraf hebben we de gratis (online) cursus boekhouden gevolgd en dat hebben we als zinvol ervaren. Hoewel er direct begonnen kan worden aan de boekhouding adviseren we iedereen dit vooraf door te nemen. Een voordeel om van te voren te kiezen voor de gratis internetcursus is dat daar een gratis proefaccount van 30 dagen (in plaats van standaard 15 dagen) bij inbegrepen zit.”

De software wordt als gemakkelijk beschouwd, maar handleidingen bieden dermate meerwaarde dat er in de keuringsuitslag toch specifiek naar wordt verwezen. “We kunnen de handleiding ‘beheer’ aanbevelen voor een goede inrichting en bijvoorbeeld opgave van de beginbalans.” Ook het testen met demo-data wordt als een grote plus gezien. “Handig is de functie ‘opnieuw beginnen’, waardoor je het vooraf even kunt testen, en bij tevredenheid deze testdata kunt verwijderen en opnieuw starten met een lege administratie.”

‘Software standaard geschikt voor ZZP’er, en heeft alles om door te groeien”

Ook het werken met de software werd tijdens de toetsingsprocedure positief ervaren. Het heeft standaard een rekeningschema met 44 rekeningen waar een ZZP’er prima mee uit de voeten kan. Bij de toetsing wordt dit voor grotere ondernemingen als beperkt gezien, maar met de aantekening dat het uitbreiden van rekeningen eenvoudig is. De software is hierdoor in de basis geschikt voor ondernemers met een eenvoudige boekhouding en kan gemakkelijk meegroeien naar elk formaat onderneming.

Verder is te lezen dat het zelf afletteren via automatische importregels als plus wordt gezien. “Handig als er bijvoorbeeld periodiek bankmutaties plaatsvinden waar vooraf geen factuur voor is ontvangen. Denk aan bankkosten of een betaalde verzekeringspremie.” En zeker niet onbelangrijk: dat de werkwijze van de facturatie compleet en eenvoudig is. Zowel bij inkomende als uitgaande facturen.

‘Facturatie flexibel en volledig’

Het vastleggen van nieuwe facturen wordt eerst voor een relatie gekozen die indien gewenst ook opgezocht kan worden via de KvK. Er kan met meerdere factuursjablonen en verzendmethoden gewerkt worden. Inkomende facturen komen binnen via een mailbox van een gebruiker, zodat facturen eerst beoordeeld kunnen worden.

Verder leiden inkomende facturen tot een boekingsvoorstel en niet direct tot een definitieve boeking. Op deze wijze is er controle op inkomende facturen. Het systeem controleert dit zelf overigens ook. “Als een al bestaande inkoopfactuur wordt gemaild dan krijgen we binnen enkele minuten een mail retour met de melding dat de betreffende factuur al voorkomt in de administratie en niet wordt overschreven. Dat is een prima controle.”

Tags

Verder lezen

Reacties